Tuesday 13 March 2018

Chit Chat Wicked Love

Chit-chat : Snow

Writer: Snow, thanks sebab sudi ditemuramah.

Snow: Small matter je.

Writer: Okay, so seperti yang awak tahu saya nak tanya beberapa perkara berkaitan kisah ni. Are you okay with it?


Snow: Yeah, Lets roll.

Writer : Okay. First question is, siapa paling hensem. Luther Fang, Prince Rider atau Ice?

Snow: ( Berfikir ) Mereka semua ada kelebihan masing-masing dalam cerita ni. I mean, Luther Fang pun kita tahu memang dia sebenarnya seorang lelaki yang kacak. Tetapi Seventh magician
pilih Prince Rider dan saya pula pilih Ice. Above all, Saya tak rasa yang kita patut menilai seseorang berdasarkan luarannya.


Writer: Okay, tapi just choose one. Kalau awak diberi pilihan untuk memilih sendiri hero yang akan awak bersama akhirnya, awak akan pilih siapa?


Snow: ( Tengok kiri dan kanan ) Ini antara kita je kan?

Writer: Yup. Definitely. ( silang jari belakang badan )

Snow: Well, saya akan pilih Shadow Knight.

Writer: Shadow Knight? ( dengan wajah tak sangka )

Snow: Yup.

Writer: May I know why?

Snow: Sebab dia kacak and…sebab dia raja.

Writer: ( Ambik microfon ) Hey, Ross. Snow suka kau!

Snow: Hey!!!

( Shadow Kinght membuat thumbs up manakala Writer ketawa terbahak-bahak sambil mengalirkan air mata. Snow pula menutup muka yang sudah bertukar ketam rebus )

Writer: That is so funny.

Snow: No it is not.

Writer: Alright. So, Dalam wicked Love awak mati atau jadi hantu?

Snow: Saya terperangkap dalam satu dimensi yang saya tak tahu apa. Sebab Luther Fang dia kebal kerana mengamalkan satu sihir kuno. Kalau nak tahu lebih lanjut kena tunggu kesinambungan  cerita saya dengan Ice yang tak tahu bila nak muncul.

Writer: So, awak dan Ice akan tetap bersama?

Snow: Of course. I am his life after all.



Chit-chat: Ice

Writer: Ice, Thank you sebab sudi ditemu ramah walaupun saya tahu awak sibuk dengan urusan perniagaan. And, terima kasih sebab menaja minuman percuma untuk team Chit-Chat.


Ice: Its okay.

Writer: So, Ice. First question is, dalam Wicked Love awak digambarkan sebagai seorang yang beku, kejam, zalim, tak berperikemanusiaan…


Ice:  Excuse me? ( dengan memberi renungan maut )

Writer: Oh, ta…tapi dalam Truly Love personality awak sangat berbeza. Awak caring, loving, romantic. Jadi boleh tak awak beritahu karakter awak sebenarnya macam mana?


Ice: Personaliti saya yang sebenar terletak semasa saya bersama dengan Snow.

Writer: ( Melting )

Ice: Lagipun, seperti yang telah diketahui, saya sebelum ini membesar di bawah telunjuk ibu saya, Permaisuri Caroline. She is a good woman tapi saya tak boleh jadi seperti yang dia harapkan. I mean, be a king is not me. Jadi segala tekanan tu saya lampiaskan kepada insan sekeliling. And for that, saya minta maaf banyak-banyak pada mereka yang dah terasa dengan sikap saya.


Writer: Apa pendapat awak tentang Snow yang dah mati dalam Wicked Love?

Ice: I am not stupid. Saya tahu Snow masih belum mati. Dan saya akan tunggu dia sampai kami bersatu semula. Tapi sebelum tu ada perkara yang masih perlu saya selesaikan dulu. Sebab tu saya ke Goldcrest.

Writer: Next question, Dalam Truly Love awak pernah cakap yang awak dah bertemu dengan ramai gadis. Tapi Snow different.


Ice: That’s right.

Writer: Boleh tak awak terangkan maksud different tu macam mana?

Ice: As a prince saya dah bertemu dengan ramai gadis yang dijangkakan oleh Permaisuri Caroline sebagai layak untuk menjadi teman hidup saya. Tapi, itulah masalahnya, mereka semua adalah pilihan Permaisuri Caroline. Snow pula adalah pihan hati saya.


Writer: ( Evaporate to the sky .)

Image result for funny anime  dead



                         




Chit-chat: Damian

Writer:  Damian, thanks sebab sudi ditemu ramah oleh saya.

Damian: Sure.

Writer: So, Damian. Untuk soalan pertama saya nak tanya tentang Ice kalau awak tak kisah?

Damian: ( menggeleng ) Go ahead.

Writer: Saya dapat tahu yang Ice selepas dia bangun dari koma, Dia agak agresif. You know sebab dia dalam keadaan keliru tentang perkara sebenar yang telah berlaku. Then, awak ditugaskan untuk menjadi pembantu Ice. Boleh awak terangkan kenapa awak setuju menjadi pembantu kepada lelaki yang bergelar Cold Prince tu?


Damian: Okay, Actually saya memang tak nak . tapi saya lakukannya sebab saya diarahkan oleh ayah Clara, Mr.Wang untuk menjadi pembantu Ice. Dan saya yang terhutang budi pada Mr.Wang hanya menurut arahan beliau. Tetapi, selepas bersama dengan Ice, Saya sedar yang dia sebenarnya bukanlah Cold prince seperti yang dikatakan oleh orang ramai.


Writer: Next question, Agak menyentuh hal peribadi. Is it okay?

Damian: ( Angguk ) go ahead.

Writer: Bercakap pasal Clara, Actually bila dan bagaimana pertunangan kalian berdua boleh terputus. Some say sebab Angel? Is it true?


Damian: Saya admit yang saya memang sukakan Angel. Tapi pertunangan saya dan Clara pun disebabkan keluarga saya terhutang budi dengan ayah Clara. Saya bersemuka dengan Mr.Wang tentang hal ini dan dia…agak terkilan sebenarnya. Sebab dia percayakan saya
untuk menjaga Clara. Saya terangkan pada Mr.Wang yang saya takkan mampu bahagiakan Clara. Jadi, Pertunangan saya dan Clara putus sebelum saya berhenti menjadi pembantu Ice lagi.


Writer: Maksudnya sebelum Angel kembali ke Dry Land? Kenapa awak tak terus-terang dengan Angel dari awal?


Damian: ( Jungkit bahu ) Sebab saya tahu dia takkan mungkin dapat terima saya. Tapi, Saya bersyukur sebab kami bersama akhirnya dalam kisah Angel. So, Folks and friends, Jangan lupa untuk baca kesinambungan kisah antara kami berdua dalam Angel.

               ( Buat iklan pulak dah )

Writer: Next question, Siapa yang akan awak pilih kalau awak diberi pilihan lain untuk memilih sendiri heroin selain Angel?


Damian: ( melirik ke arah Author ) Awak ada pegang mic ke?

Writer: ( angkat kedua tangan ) Come on, Tadi tu saya buat lawak je dengan Snow.

Damian: Erm, Whisper.

Writer: ( Dah agak dah ) Boleh terangkan kenapa?

Damian: Saya sukakan personaliti dia. Seorang wanita yang kuat. Walaupun dah disumpah menjadi kucing, Dia tetap berusaha untuk merungkaikan sumpahan tu dengan membantu Snow dan Ice. dan dia juga mendoakan saya agar bersama dengan Angel. Dia baik hati sebenarnya di sebalik mulut dia yang berbisa tu ( senyum )

Writer: Thanks Damian sebab memberikan kerjasama yang baik.

Damian: Sure. Hey, Boleh tak saya nak tanya something?

Writer: ( Pulak dah? ) Err, ok.

Damian: Berapa sebenarnya usia Whisper?

Writer: Arhhh…..let me write down that question. Nanti saya akan soal Whisper. Okie-dokie?

Damian:  ( Mengeluh ) Alright. Guess I have to wait.

Writer: Hurm…lain macam je bunyinya?

Damian: Actually kami geng lelaki buat bet. Siapa dapat teka umur sebenar Whisper akan dapat 500 Ruby ( ketawa )


Writer: OMG…

Damian: What? Dia pun bet juga ( Damian menunjuk ke arah kamera )



Chit-Chat: Angel

Writer: Hai Angel, Thanks sebab sudi ditemu ramah oleh saya.

Angel: Sure, its fun anyway.

Writer: Okay, First question. Sejak bila agaknya awak dah jatuh cinta dengan Damian?

Angel: Erm…Saya tak sure la awak. Tapi, Dalam tempoh dua tahun kami tak bertemu tu saya admit yang saya kadang-kadang teringat pada dia.


Writer: Second question, Selain Snow, siapa yang awak paling suka berkawan?

Angel : Arhh, Mirna.

Writer: Sebab?

Angel : She is kinda weird masa saya jumpa dia untuk kali pertama. Tapi dia ada good vibe. Dan dia okay sebenarnya kalau dia tak bersama dengan kawan-kawan spirit dia. You know, I cant stand spirit. They smell.


Writer: Really?

Angel: Totally. ( Juling mata ke atas )

Writer: Well, what about Priya?

Angel: Priya ada leadership. So, dia ibarat kakak kepada Whisperian yang lain. Dan dia masih tak nak beritahu siapa crush dia. Bukan Snow je suka berahsia. Priya lagilah.

Writer: Lastly, Awak ada apa-apa ucapan nak beri pada kawan-kawan ke, Damian ke?

Angel: To Priya and Mirna. I wish you guys akan jumpa happiness macam aku dengan Snow. And to Damian, You will always be my love.


Writer: Ohh…Everlasting love.



Chit-chat: Whisper

Writer: Hai Whisper, Thank you…

Whisper: Yeah, whatever. Just continue pelase ( dengan muka bosan )

Writer: First question, Betul ke Luther Fang lagi kacak dari Prince Rider?

Whisper: Let me guess. Soalan ini daripada Damian, Betul tak?

Writer: Arh….nope. Its from a fan.

Whisper: Uh-huh. Whatever. But yes, Luther Fang is a lunatic tapi dia memang kacak orangnya.

Writer: Okay, so bermakna awak pernah bertemu dengan Luther Fang dan Prince Rider?

Whisper: Maybe saya bersemuka. Atau maybe juga saya mendengarnya daripada maklumat yang saya terima. Saya dah beritahukan yang saya dapat banyak maklumat daripada para pelanggan saya.

Writer: Oh, Ini ada soalan best. Apa pendapat awak tentang Damian?

Whisper: Damian? He is sucks. Tapi semasa Ice berada di dalam charmed Encantado tu, kami lebih banyak meluangkan masa bersama. Dan saya figure out yang dia taklah teruk sangat sebenarnya.

Writer: Jadi, Berdasarkan semua watak lelaki yang ada, siapa yang akan awak pilih sebagai teman lelaki?

Whisper: ( Berfikir panjang ) Awak rasa siapa yang sesuai?

Writer: Hah, me?

Whisper: Yeah

Writer: Err, Maybe Shadow Knight.

Whisper: Sebab?

Writer: Well at least you guys dah kenal each other. Dan awak sendiri cakap yang awak tahu pasal semua rahsia dia.

Whisper: Hurm.

Writer: Last question, ( berdehem ) Boleh saya tahu berapakah usia awak yang sebenarnya?

( Semua watak lelaki memasang telinga dengan harapan untuk memenangi 500 Ruby yang telah dipertaruhkan )

Whisper: Erm…saya dah hilang kiraan after my sixth birthday.

Writer: Alright ( ketawa )

( Semua watak lelaki mengeluh kecewa kerana tiada pemenang )



Chit-Chat: Luther Fang ( Seriously? )

( Writer bergaduh dengan Director kerana dia enggan menemu ramah Luther Fang si Lunatic. )

Luther Fang : Ada masalah ke?

( Director menolak Author ke hadapan sebelum dia melarikan diri ke dalam kubu bawah tanah. So frog)

Writer : Erm….nope

Luther Fang: Then sit down ( geleng kepala )

( Writer  mengangguk sebelum duduk di kerusi yang disediakan )

Luther Fang: Awak takut? ( Senyum )

Writer : Erm…yes.

Luther Fang: Don’t be. Saya dah sedar dari kesilapan saya.

Writer : Really? ( Sengih )

Luther Fang : Hurm, Awak mengingatkan saya kepada seventh magician. Awak tahu, Dia cinta pertama saya.


Writer : ( annoyed ) Saya dah ada teman lelaki.

Luther Fang: Saya tahu.

Writer: ( pelik ) Awak tahu?

Luther Fang: Ya. Sebab lepas saya hapuskan teman lelaki awak yang sekarang, Sayalah yang akan gantikan tempat dia ( ketawa besar )


Writer : Sekarang saya dah tahu kenapa seventh magician tak suka awak.

Luther Fang: Yeah?

Writer  : Yeah. You are completely crazy.

Luther Fang: Crazy and handsome. Tapi saya tak menyesal sebab mati.

Writer : Huh?

Luther Fang: Di tempat saya sekarang, Lebih ramai wanita hot yang tergila-gilakan saya. I am their king in my own world. You should come. I am gonna make you crazy
              ( ketawa terbahak-bahak )

Writer : Take him away. He is wasting my time.Gosh,  I need Aspirin, did somebody have it?

( Luther Fang yang masih mengilai dibawa pergi oleh The Reaper )



Chit Chat: Mirna

Writer: Hai Mirna. Thank You sebab sudi hadir ke sesi temu ramah ni. You are my fav.

Mirna: Really? Gosh, Thanks ( blushing )

Writer: So, Saya diberitahu yang awak paranormal?

Mirna: That is correct.

Writer: Sejak bila awak jadi paranormal?

Mirna: Sejak kecil. Saya sebenarnya membesar di dunia manusia sebelum ditemui oleh Madam Eloisa.


Writer: Serius?

Mirna: Yup. Hurm, Saya wish ada crita mengenai saya sendiri macam Angel supaya orang ramai dapat tahu lebih lanjut tentang kisah saya.


Writer: Hey, that’s a good idea.

Mirna: What? My own story?

Writer: Yeah. Its gonna be cool.

Mirna: Betul ke? I mean, I don’t know. Boleh ke?

( Director berdehem, Mengisyaratkan bahawa mereka sepatutnya membuat sesi temu ramah )

Writer: Next question. Awak dah ada teman lelaki? ( jungkit kening )

Mirna : ( Riak wajah berubah ) Ah…macam mana nak cakap. Its complicated.

Writer: oh, its okay. Jadi, Dalam Wicked Love awak yang jumpa Snow, right? Boleh ceritakan dengan detail tak tentang apa yang berlaku?

Mirna: ( Tarik nafas ) Benda ni jadi selepas setahun kematian Snow.Saya selalu rasa macam dia masih hidup. Sebab pusara dia pun kami tak tahu di mana. Selepas dia meninggal, kami Cuma diberitahu yang mayat Snow telah dituntut oleh keluarganya. Tapi macam saya cakap, Saya selalu dapat petunjuk seolah-olah dia cuba berhubung dengan saya.

Writer: Awak rasa Snow cuba beritahu sesuatu?

Mirna: Yup.

Writer: Lalu bagaimana dengan pandangan rakan-rakan yang lain? Atau awak tak pernah beritahu sesiapa tentang hal ini?

Mirna: I do. Tapi kawan-kawan minta saya move on. Mereka cakap yang mereka pun terkesan dengan pemergian Snow. But life must go on

Writer: You must feel lonely.

Mirna: Tak juga. Saya masih ada rakan-rakan saya. Mereka sentiasa ada bersama saya.

Writer: You mean rakan-rakan spirit awak.

Mirna:Yes. In fact mereka ada di sesi temu ramah ni.

Writer: ( tiba-tiba bulu roma naik )



Chit-Chat: Shadow Knight

Writer: Your Majesty, Thank You…


Shadow Knight: Wait, Stop. Just call me Ross.


Writer: Very well. So, Ross. Kami ada few question untuk tanya. It it is okay with you?

Shadow Knight: Sure, sebab tu aku datang sini pun kan?

Writer: First question. Bagaimanakah kehidupan awak selepas menjadi pemerintah Iceland?

Shadow Knight: Tired and full with responsibility. Terutamanya selepas serangan yang dilakukan oleh Luther Fang si Lunatic. Tapi, Setakat ni semua perancangan berjalan dengan lancar.


Writer: Dan saya ada dengar berita tentang awak sepatutnya sudah memiliki seorang permaisuri sekarang ni?


Shadow Knight: ( Mengurut leher ) Yeah, About that. Crap, Ice kau yang bagi soalan ni ke? ( jerit pada Ice )


( Ice angkat kedua belah tangan sambil menggelengkan kepala. )

Writer: Actually saya dapat berita ni dari anynomous person ( sambil tuding pada Whisper )

Shadow Knight: ( mengeluh ) It just, Saya tak ada banyak masa untuk bersosial you know.

Writer: Well, What you think about Whisper?

Shadow Knight: Whisper? Dia kawan sayalah. Hubungan kami platonic.

Writer: What about Snow?

Shadow Knight: ( menggeleng ) Boleh awak bayangkan Madam Eloisa jadi ibu mertua saya? Saya tak boleh bayangkan.


Writer : ( ketawa ) Alright. Then, Macam mana dengan girl yang pernah terlanggar dada awak tu?

Shadow Knight: Oh itu…

Writer: Wait, Awak tak ingat pasal gadis tu, betul tak?

Shadow Knight: Hey, masa tu kelam-kabut. Dan aku bukannya ada masa untuk tatap wajah anak gadis orang.


Writer: But would it be okay kalau dia jadi permaisuri awak?

Shadow Knight: ( berfikir ) Tell me more about her then.

Writer: ( senyum ) My pleasure.



Chit-Chat : Priya

Writer: Hai Priya, thanks for coming

Priya:: Its fine. Saya pun bukannya ada case hari ni.

Writer: Wow, Macam mana rasanya daripada seorang kapten pasukan netball kepada seorang peguam?


Priya: Saya rasa semua ini disebabkan oleh dorongan ibu dan ayah saya. Mereka yang membentuk saya menjadi seperti sekarang. So, thanks amma and abba. Juga Madam Eloisa dan para
pendidik di Whisper Hollow academy.

Writer: ( mula cucuk jarum ) So, Priya. Awak pernah beritahu yang awak ada crush on somebody. Boleh tak sekiranya awak elaborate sikit tentang hal itu?


Priya: ( menyilang kaki ) Well, yeah. Peristiwa tu berlaku masa di Iceland academy. Saya terdengar dentingan amaran and I thought Luther fang kembali menyerang. Saya pun berlari dengan pajama dan masa nak melalui satu lorong, Saya terlanggar dada lelaki itu.


Writer: Wow. So, macam mana kisah seterusnya?

Priya:: Erm, saya dapat tahu lepas tu bahawa saya dengan dia tidak mungkin akan dapat bersama.

Writer: You mean, dia dah berpunya?

Priya: Not yet as far as I concern. Cuma dia seorang yang berdiri di puncak langit dan saya hanya mampu menunduk di daratan.


Writer: Ah, I see. Lebih kurang macam kisah Snow dan Ice.

Priya: That’s right.

Writer: So, what about now then? Awak dah ada someone special?

Priya:: Buat masa sekarang belum ada. But, I am kinda ready to have a relationship.

Writer : ( Dengan mata bersinar ) Seriously?.

Priya:: ( angguk ) I rest my case





No comments:

Post a Comment

Mirna 9

"Here is the plan. Untuk mengaburkan mata orang ramai di sini, saya akan jadi ayah awak berdua. Kita datang ke sini untuk bercuti selep...