Monday 26 March 2018

Angel 7

Bunyi salakan anjing menemani Angel yang sedang duduk di atas bumbung rumah Ayumi. Rumah orang berada yang terletak di kawasan berbukit ini mengingatkan Angel sewaktu dia menjadi tahanan Luther Fang.

Peristiwa pahit itu bukan mudah untuk dihilangkan dari ingatan. Dia akui masih trauma berhadapan dengan magician gila seperti Luther Fang.

Angel mengetap bibir. Dia masih ingat tubuh kaku Snow yang berada di dalam pangkuan Presiden Ice. Lubang hitam yang muncul di dada Snow menandakan rakannya itu sudah berjaya menghapuskan Luther Fang.
Tetapi akibatnya Snow juga menemui maut.

Sudahlah begitu, Kubur Snow pun dia tidak tahu di mana letaknya. Mereka hanya diberitahu bahawa keluarga Snow sudah mengambil mayatnya untuk dikebumikan.

Tapi, Snow adalah pewaris magician ketujuh. Tentunya maklumat mengenai keluarga Snow juga adalah rahsia.

"Snow," Angel mengangkat wajah, Merenung bintang di langit malam seperti yang selalu dilakukan oleh Snow dahulu.

"Snow, I miss you. Terima kasih sebab jadi kawan baik aku dulu"Angel berbisik dalam kepekatan malam.

Sedang dia cuba meredakan perasaan sedih, Deria Angel menangkap sesuatu yang pelik. Sebagai seorang Guardian Angel, Derianya berfungsi lebih tinggi daripada manusia biasa mahupun sebarang magician.

Perkara ini sangat membantu dalam mengenal pasti kehadiran musuh. Dan musuh bagi Angel serta fairy adalah Demon.

"Ayumi!"

Angel pantas melebarkan sayap sebelum menjunam ke bawah. Dia melompat masuk ke dalam bilik Ayumi melalui tingkap yang tertutup rapat.

Kaki Angel mendarat dengan kemas ke lantai marmar bilik Ayumi. Busur miliknya yang bewarna keemasan tersemat kemas di tangan kanan.

Angel menajamkan pandangan ke arah penceroboh yang kini sedang berdiri di kaki katil Ayumi, Merenung gadis itu yang sedang tidur seperti puteri di alam fantasi.

Penceroboh yang membelakangkan Angel itu mengangkat wajah dari Ayumi. Sayapnya yang bewarna hitam dan berbentuk kelawar itu dilebarkan sebelum memusingkan badan ke arah Angel.

"Ah, Guardian Angel. What a surprise" Kata penceroboh itu dengan senyuman.

Angel membuat muka bengis. Dia akan memikirkan cara bagaimana Demon ini boleh terlepas dari rantaian keselamatan yang telah dia lakukan untuk melindungi Ayumi.

Tetapi buat masa sekarang, Dia perlu fokus dalam menghapuskan penceroboh yang berada di hadapannya ini.

"Incubus" Busur panah Angel bercahaya terang.

***

Damian sabar menanti panggilan telefonnya disambut. Sudah empat kali dia cuba memanggil, Namun orang di talian sebelah masih belum dapat dicapai olehnya.

Damian menggenggam mug berisi air kopi yang masih mengeluarkan wap. Di saat ini dia memerlukan sesuatu yang boleh menghangatkan tubuh.

Penantian Damian tidak lama apabila   panggilannya diangkat.

"Yo, Bro" Suara Ice kedengaran di corong pembesar suara.

"Ye, Akulah"

Ice ketawa. Namun jelas nada keletihan dari sebalik tawanya itu.

"Maaflah. Hari ni ramai gila pelanggan datang. Maklumlah sekarang musim cuti." Ice menjelaskan punca kelewatannya mengangkat panggilan Damian.

"Tak apa. Aku kacau kau ke ni? Aku call lain kalilah kalau kau busy"

"Eh, Kau pun priority aku. Busy macam mana pun aku tetap akan luangkan masa untuk kau"

"Bro, Kalau aku awek dah lama aku cair dengar ayat kau."Damian menyisip minumannya.

Ice ketawa lagi mendengarkan ayat Damian.

"Maksud aku tak terbalas jasa yang kau dah curahkan untuk aku. Kakau bukan sebab kau, Aku pastilah tak dapat merasakan kebebasan macam ni."

Damian mengukir senyuman kecil. sebetulnya dia hanya menjalankan tugas sebagai pembantu Ice kerana diarahkan oleh ayah Clara.

Tetapi setelah beberapa lama, Dia mulai sedar bahawa dia dan Ice mempunyai persamaan. Mereka berdua ibarat patung yang digerakkan oleh insan-insan tertentu untuk mencapai matlamat masing-masing.

"Jadi, Ada apa kau call aku ni?" Tanya Ice lagi.

Damian menggenggam erat mug di tangan. Dia terasa serba-salah untuk memberitahu Ice akan perkara ini. Tapi, Ice juga adalah tempat terbaik untuk dia meluahkan perasaan yang terpendam.

"Ice, Aku ada benda nak beritahu kau. Aku harap kau tenang dulu. Nanti tak pasal-pasal kau bekukan cafe kau pula"
Damian cuba berseloroh.

"Eh, Kau ni. Apahal?" Ice cuak.

Damian memberanikan diri untuk memberitahu Ice.

"Sebenarnya beberapa minggu lepas, Aku ada jumpa dengan Angel. Dia ada di dunia mortal ni"

Buat seketika suara Ice langsung tidak kedengaran. Hanya helaan nafasnya sahaja yang berbunyi melalui corong pembesar suara.

"Bro, Sorry. Aku tak berniat nak ingatkan kau tentang Snow"Kata Damian panik. Risau dia jika Ice marah kerana menyebut nama Snow.

"Hey, Chill out. Aku tak kisahlah. Malah tak pernah sehari pun aku tak teringat pasal Snow. So, Kau dengan Angel dah bersamalah ni. Congrats"

Damian terasa lega apabila Ice tidak marah. Manalah tahu rakannya itu masih punya sikap kepala angin.

"Bukanlah" Suara Damian mendatar.

Alangkah gembiranya kalau kata-kata Ice menjadi satu kenyataan.

"Habis tu? Aku ingatkan kau nak dapatkan restu aku."

"Angel, dia dah berpunya" Kata Damian dengan nada kecewa.

Ice terdiam seketika. Mungkin maaih merungkai kata-kata Damian atau tidak tahu ayat yang harus diucapkan kepada Damian.

"And?"

"Tunang dia klien aku. Dia minta untuk buatkan program keselamatan untuk syarikat Angel."

Damian terbayangkan wajah Nick. Lelaki itu meskipun memakai kaca mata, Masih terserlah karisma dan kekacakannya.

Buat pertama kali Damian rasa tewas. Kenapa Angel pilih Nick? Adakah Nick mempunyai ciri-ciri lelaki yang Angel suka?

Kerana geram, Damian tidak sedar dia sudah membekukan mug berisi air kopinya itu.

"Jadi, Kau tolong mereka?" Tanya Ice.

"Bro, Aku proffesional" Jawab Damian.

"Proffesional sampai call aku?"Tanya Ice lagi.

Damian terdiam. Dia mengusap wajah dengan kedua telapak tangan sebelum meraup rambut.

Ice benar. Kalau betul dia sudah melepaskan Angel, Tidak perlulah dia risau mengenai hubungan Angel dengan Nick.

" Entahlah bro. Aku keliru. Aku memang dah lepaskan Angel untuk lelaki yang lebih baik. Tapi, Sekarang ni aku rasa sakit" Luah Damian.

"Damian, Aku tak pandai nak nasihatkan kau pasal hal percintaan ni. Tapi, Aku cuma bokeh beritahu kau satu benda ni je" Kata Ice.

Damian mengangkat wajah, Merenung telefon bimbitnya.

"Apa?"

"Sebelum tu aku nak tanya. Kau masih ingat dua tahun lepas saat Whisperian pulang ke tempat asal mereka dari Iceland?"

Damian mengangguk. Tetapi kemudian dia tersedar bahawa Ice tidak mampu melihat wajahnya.

"Yes."

"Then aku nak beritahu kau yang sampai sekarang aku kesal sebab membiarkan Snow pergi. She belongs with me. Dan kalau ditakdirkan dia masih hidup, Tak kira di manapun dia berada aku akan dapatkan dia semula. Sebab aku cintakan dia. Dan hanya aku yang boleh bahagiakan dia"

Damian tersentuh dengan ucapan Ice. Dan dia faham maksud kata-kata rakannya itu. Ice mungkin tidak berpeluang lagi untuk bersama Snow. Tetapi Angel maaih hidup dan dia tidak buta.

Dia tahu Angel tidak mesra dengan Nick. Mereka mungkin kawan lama tetapi hanya dia yang boleh membahagiakan Angel.

"Kau rasa patut ke aku cuba?" Damian masih ragu-ragu.

"Kalau Angel memang ditakdirkan untuk kau, Korang berdua pasti akan bersatu." Ujar Ice.

Damian tersenyum nipis. "Thanks bro."

"Ah, Tak ada apalah. Sekurangnya seorang dari kita kenalah berakhir dengan happy ending"

***

Incubus Mengerling sayapnya yang mempunyai kesan koyak. Asap nipis masih kelihatan pada koyakan tersebut.

"Not bad"

Angel memutarkan busur panah di tangan. Busur panahnya bertukar menjadi sebuah tukul besar.

"Aku bagi kau peluang. Berambus dari sini atau aku akan pecahkan kepala kau." Angel memberi amaran.

Incubus ketawa. Langsung tidak takut dengan gertakan Angel walaupun sayapnya sudah cedera akibat pergelutan dengan Angel tadi.

"Sorry Angie. Tapi, Misi aku masih belum selesai. Gadis tu terlalu cantik untuk disia-siakan begitu sahaja."

Tekak Angel terasa loya mendengar ayat Incubus. Demon jenis ini selalu muncul pada waktu malam untuk melakukan hubungan intim dengan gadis.

Kerana itu tugasnya sebagai guardian adalah memastikan anak jagaannya tidak diganggu oleh Incubus.

"Okay, Your wish." Angel mengangkat tukulnya ke hadapan.

Sayap putihnya dikembangkan, Membawa tubuhnya meluncur ke hadapan. Incubus mengelak serangan Angel dengan mudah seolah-olah dapat membaca gerakan serangan Angel.

Angel melayangkan penukul ke kepala Incubus, Namun lelaki itu menunduk sebelum menangkap pinggang Angel.

Sayap hitamnya dikembangkan sebelum dia meluncur dan menolak tubuh Angel.

Daya tujahan Incubus menyebabkan Angel terdorong ke belakang dan menghempap dinding sebuah rumah.

Angel mengaduh kesakitan. Incubus ketawa sebelum muncul dalam keadaan terapung di hadapan Angel.

Penukul Angel dilayangkan ke arah Angel. Dengan menggunakan tangan kanan, Angel menggapai penukulnya yang dilontar oleh Incubus.

"Another round?" Ejek Incubus.

Angel menarik nafas dalam. Dia akan melindungi Ayumi sekalipun dia perlu mati.

Tukulnya diputar oleh Angel, Menukarkan senjatanya kepada sebuah pedang. Incubus membuat muka kagum dengan gaya mengejek.

"Aku akan buang muka berlagak kau tu. I swear" Bisik Angel.

Dia memulakan serangan sekali lagi kepada Incubus yang sudah bersedia. Angel melakukan tusukan demi tusukan. Namun, Incubus masih tidak dapat dicederakan.

Pap!

Incubus menangkap pergelangan tangan Angel. Dalam sekelip mata satu tumbukan dihadiahkan tepat ke tulang rusuk Angel.

Pang!

Pedang Angel melayang jatuh ke tanah bersama dengannya. Angel mengerang sambil memegang bahagian bawah dada. Nafasnya terasa semput akibat menahan kesakitan.

"Tak guna..." Angel mengetap gigi.

"Angie, Kau mungkin dah berjaya cipta rekod baru di sky realm. Taiz Kau masih mentah dalam unsur perlawanan"Incubus berjalan perlahan menghampiri Angel.

Dia menyatukan telapak tangan, Mengeluarkan sebatang tongkat tajam bewarna hitam. Angel mengesot ke belakang.

"Kalau kau bunuh aku, Kawan-kawan aku yang lain tetap takkan biarkan kau ganggu gadis tu"

Incubus menjungkit bibir. "Bunuh? Siapa kata aku nak bunuh kau?"

Angel melirik pedangnya yang berada tidak jauh daripada Incubus. Dia membuka telapak tangan, Memberi isyarat kepada pedangnya itu agar terapung.

Pedang Angel yang berada di atas jalan mengikut kehendak Angel. Dengan perlahan-lahan pedangnya itu terapung ke udara, Sesikit demi sedikit.

"Wah, Lega aku mendengarnya" Angel menjulingkan mata ke atas.

"Yeah. Kau memang sama macam yang dia cakap"

Angel tersentak. " Apa maksud kau dia?"

Incubus berpaling ke belakang. Tongkatnya dilontarkan ke arah pedang Angel.

Shak!

Tongkat hitam milik Incubus membelah pedang Angel. Cahaya yang keluar dari pedang Angel menjadi malam sebelum terpadam dan terjatuh kembali ke bawah.

Angel mengembangkan sayap, Melayangkan tubuh. Namun Incubus lebih cepat bertindak dengan mengeluarkan sebuah senjata seperti sepucuk pistol.

Bang!

Satu butir peluru dilepaskan, Mengenai pinggang Angel yang cuba mengelak. Angek menjerit kesakitan sebelum jatuh terhempas ke tanah.

Seluruh tubuhnya terasa ditarik seperti terkena renjatan elektrik.

"Silver. Kelemahan semua fairy dan Angel" Incubus meniup senjata yang baru digunakan sebelum kembali menyimpannya.

"Apa...kau...nak"

"Aku nak kau tengok apa yang akan aku lakukan pada anak jagaan kau. Surely prestasi kau akan tercalar"

Angel merengus marah. Dia perlu menyelamatkan Ayumi, Tapi peluru silver yang melekap di tubuhnya bagaikan menarik semua tenaga yang ada.

"Leave....her....alone"

"Kalau aku tak nak, Kau nak buat apa?" Incubus memegang kolar baju Angel.

Serentak itu terdengar satu dentuman kilat yang begitu hampir dengan Angel dan Incubus.

No comments:

Post a Comment

Mirna 9

"Here is the plan. Untuk mengaburkan mata orang ramai di sini, saya akan jadi ayah awak berdua. Kita datang ke sini untuk bercuti selep...