Monday 27 August 2018

Wicked Love 31


"Ini pertama kali saya buat persiapan untuk seseorang. Sorry kalau awak tak suka. " Ice melihat Snow dari ekor mata. Dia segan dengan usahanya yang tidak seberapa.

Snow menekup mulut dengan kedua belah tangan. Rasanya dia sudah jatuh cinta sekali lagi terhadap Ice.  

"Saya suka,  really." Snow memegang lengan Ice yang berlapik kemeja lengan panjang bewarna putih.  

Ice mengukir senyuman kecil.  "Betul ke ni?"

"Mestilah saya suka sebab awak dah berusaha untuk siapkan semua ni.  Lagipun,  ini kali pertama seseorang berusaha sediakan sesuatu seperti ini  untuk saya," Snow bersuara,  meyakinkan Ice bahawa dia benar-benar menghargai usaha yang telah dilakukan oleh lelaki itu. 




"Awak tak kisah saya bawa awak picnic untuk date pertama? "Ice masih risau dengan penerimaan Snow.  

"I won't have it any other way. " Kata Snow dengan bersungguh-sungguh. 

"Okay. I'm glad you like it.  Shall we? " Ice menghulurkan tangannya kepada Snow.

Dengan malu-malu Snow mencapai tangan Ice. Lelaki itu memimpin Snow ke meja yang terletak di bawah sepohon pokok apple. Dua buah pinggan sudah tersedia di atas meja beserta sebuah bakul rotan. 

Mereka tidak pergi jauh untuk janji temu yang pertama.  Hanya berkelah di belakang kabin sewa mereka.  Sebab itu Ice risau jika Snow tidak suka. 

Berdasarkan pengalamannya dengan wanita-wanita di Iceland, berkelah begini pastilah tidak pernah terlintas di fikiran. 

Mereka sangat sofistikated, high taste, high demand.  Dan dia risau jika Snow juga begitu.

Ice menampar kepala sendiri secara mental.  Dia harus berhenti membandingkan Snow dengan mana-mana wanita yang pernah dikenali olehnya.

Snow seorang yang istimewa. Dan dia bertuah kerana berjaya mendapatkan Snow.

Ice mengeluarkan makanan yang disediakan olehnya daripada bakul.  Pasta Salad,  Sandwich dan chocolate strawberry.

"I love it, " Snow hampir-hampir tertelan strawberry yang disuap oleh Ice ke dalam mulut.

Dia mahu makan sendiri,  tetapi Ice beria mahu menyuap strawberry itu.

"I love you more, " Ice menghulurkan air kepada Snow.  Dia tahu Snow hampir tercekik dengan aksinya tadi.

Snow mengambil minuman yang dihulurkan Ice. Tekaknya terasa lega sedikit setelah meneguk air.

Snow meletakkan gelas ke bawah.  Dia teringat tentang sesuatu.

"Ice,  boleh saya tanya soalan?"

Ice menganggukkan kepala sebagai jawapan.

"Sebelum saya,  awak pernah ada teman wanita tak? " Snow ingin tahu.

Ice terkejut dengan pertanyaan yang keluar dari mulut Snow.

"Kenapa awak tanya macam tu? "

"Its just,  tak banyak yang kita tahu tentang each other." Jelas Snow membuatkan Ice tersedar bahawa Snow ingin mengetahui lebih lanjut tentang dirinya.

Ice tahu lambat-laun Snow pasti akan menyoalnya tentang perkara ini.  Dia juga sebenarnya ingin tahu dengan lebih lanjut mengenai Snow.

"You are right. But Snow,  saya tak pernh ada teman wanita sebelum ini.  Dan saya tak perlukan gadis lain melainkan awak. "

Melting.

Snow cair dengan pengakuan Ice. Perasaan suam membanjiri hati Snow sehingga merebak ke muka.

Ice ketawa.  Dia suka apabila Snow merona merah seperti ketam rebus begini.  Dan dia bangga kerana dia berjaya membuat Snow menjadi begini.

"Oh,  saya pun tak pernah ada sesiapa sebelum awak. Dan saya harap awak akan jadi yang terakhir buat saya. " Kata Snow dengan nada mengharap.

Ice terdiam mendengarkan harapan Snow. Adakah Snow akan berharap begitu setelah mengetahui tentang statusnya yang sebenar nanti?

Snow,  gadis ini begitu naif.  Ice tidak mahu melukakan Snow.  Dia benar-benar ikhlas dengan perasaannya. Dia cintakan Snow.

Tapi,  dia berasal dari Iceland.  Mereka di negara itu tidak melakukan perkahwinan campur dengan orang dari negara luar.  Perkara itu dianggap taboo.

Jadi,  bagaimana dia sebagai pewaris takhta negara itu boleh bersama dengan Snow?

"Ice,  awak fikir apa? " Snow pegang tangan Ice.

"Oh,  maaf.  Saya teringatkan kawan saya. "

Dia teringat kepada Whisper dan pertemuan terakhir mereka.  Sejak dari hari itu,  Whisper langsung tidak menjengah untuk bertanya khabar.

Ice menjadi risau.  Apatah lagi stok Glamour Potion semakin berkurangan. Dia memerlukan stok baru tapi untuk mendapatkan Glamour Potion bererti dia perlu meninggalkan kampung ini dan mencari Whisper.

Ice menggenggam tangan Snow. Dia berjanji walau apapun yang berlaku, tangan ini akan sentiada digenggam oleh Ice.  Dia tidak akan melepaskan Snow biarpun bermakna dia harus melepaskan haknya sebagai pewaris takhta negara Iceland.

Bersama dengan Snow membuatkan Ice mengerti tentang kehidupan. Dia bahagia setiap kali bersama dengan Snow. Berbanding dengan kemewahan di istana, dia lebih rela hidup dalam  kedaifan dengan Snow.

"Ice,  kenapa awak pilih saya sebagai teman?  saya tak cantik macam Maria,  atau ada apa-apa kuasa magis. Saya cuma anak yatim yang miskin. Malah,  saya juga tak berpelajaran..."

Kelopak mata Snow terbuka luas. Ice mematikan soalannya tadi dengan sebuah ciuman di bibir. Snow terkedu.

My first kiss!

Snow berdebar-debar.  Dia tidak bersedia untuk perkara ini,  namun tidak juga dia terasa marah atau mahu melepaskan diri daripada Ice.

Anehnya Snow dapat merasakan seperti sesuatu yang berterbangan di dalam perutnya.  Bibir Ice terasa suam dan lembut.

Ice menjarakkan diri dengan perlahan-lahan, meletakkan dahinya ke dahi Snow.

Snow menutup mata,  malu mahu memandang Ice.  Dia menggigit bibir bawah.  Masih terasa di bibir Snow strawberry coklat daripada mulut Ice.

"Please Snow. Jangan ragu dengan perasaan saya. Hanya awak yang saya mahukan.  I love you not for what you are,  but for who I am,  When I am with you. "

"Ice, " Mata Snow bergenang dengan air mata.

Dia membuka mata,  merenung segenap wajah Ice.  Snow tidak sanggup kehilangan Ice.  Dia terlalu menyayangi lelaki ini.

Mungkin, dia tidak perlu memberitahu Ice tentang perkara sebenar berkenaan dirinya.  Dia dan Ice saling mencintai satu sama lain. Mereka saling melengkapi kehidupan masing-masing.

Snow nekad.  Dia tidak akan memberitahu Ice tentang mama atau Dry Land buat sementara waktu. Dia hanya mahu bersama dengan Ice.

Ice mendekatkan semula bibir mereka.  Tapi,  kali ini Snow sudah bersedia untuk sebuah lagi ciuman.

Dan sekali lagi.

Sekali lagi.

Dan lagi....

***

Permaisuri Caroline separuh berlari menuju ke arah bilik yang menempatkan suaminya,  King Henry.

Gaun sutera kembang bewarna biru yang tersarung di badan Permaisuri Caroline membuatkan langkahnya menjadi pendek-pendek seperti gadis jepun yang memakai kimono.

"Kanda! "Permaisuri Caroline terus menerpa suaminya yang sedang duduk berteleku di belakang sebuah meja.

"Leave, " Titah King Henry.

Empat orang pengawal lelaki dan dua orang maid yang mengiringi Permaisuri Caroline menundukkan sedikit badan mereka sebagai tanda hormat. Titah King Henry dilaksanakan oleh mereka selepas itu,  meninggalkan pasangan suami isteri itu bersendirian seperti yang dipinta.

"Kanda,  apa benar berita yang adinda terima? " Permaisuri Caroline panik.

Dia berdoa setiap hari agar anak lelakinya pulang kembali ke istana dalam keadaan selamat.

Ice,  anaknya itu tidak pernah meninggalkan istana secara berseorangan. Entah bagaimana untung nasib anaknya itupun tiada siapa yang tahu.

Permaisuri Caroline berjanji,  selepas Ice pulang nanti dia akan meminta pengawasan 24 jam untuk Ice.

"Benar Caroline. Kubu Luther Fang telah dipecah masuk. Semua Guru dan pengawal yang menjaga kubu tersebut telah mati dibunuh. Melihatkan keadaannya,  mereka semua diserang hendap oleh pengikut Luther Fang, "

Permaisuri Caroline yang hampir terjatuh memegang bucu meja sebagai penampan.  King Henry bergegas bergerak ke arah Permaisuri Caroline dan mendudukkan isterinya ke kerusi.

"Kanda,  bagaimana dengan Ice?  kita harus cari dia.  Luther Fang,  pasti dia akan mencari Ice!" Teriak Permaisuri Caroline.

"Dinda,  bertenanglah.  Kanda sedang cuba segalanya untuk mencari anak kita. "

Permaisuri Caroline menggogoi sedih di dalam pelukan King Henry.  "Kanda, apa yang kita harus lakukan sekarang? "

King Henry menatap isterinya yang lemah.  Permaisuri Caroline sejak kehilangan Ice menjadi seperti patung bernyawa. Setiap hari Permaisuri Caroline hanya menantikan laporan daripada para pengawal tentang keberadaan Ice.

"Kanda sedang cuba sedaya upaya. Tetapi,  anak kita Ice menyembunyikan jejaknya dengan begitu baik.  Malah,  Ross pun belum berjaya menemui Ice, "

Permaisuri Caroline menolak tubuh King Henry yang memeluknya. Berdesing telinganya mendengar nama Ross.

"Ross?  kanda minta bntuan Ross?! "

King Henry mengeluh berat.  Isterinya ini lebih rumit daripada berhadapan dengan hal ehwal negara.

"Caroline, Ice adik Ross walaupun mereka berdua datang dari rahim yang berbeza"

"No!  budak tu tak ada kaitan dengan Ice. Kenapa kanda suka nak sakitkan hati Adinda? " Permaisuri Caroline tidak percaya King Henry akan menggunakan khidmat bantuan anak tirinya itu untuk mencari Ice.

Permaisuri Caroline tidak mempercayai Ross.  Padanya Ross mempunyai niat buruk untuk mendapatkan haknya sebagai pewaris takhta Iceland.

Tetapi,  Permaisuri Caroline akan memastikan bahawa anaknya Ice yang menjadi pemerintah selepas King Henry.

"Kanda tidak cuba sakiti hati adinda.  Tapi,  adinda yang telah banyak menyakiti hati Ross. Untuk pengetahuan adinda,  Ross sendiri yang menawarkan bantuan untuk mencari Ice." King Henry geram dengan sikap Permaisuri Caroline yang masih tidak dapat menerima Ross.

Ross,  anak lelaki dengan isteri pertamanya itu mempunyai hati yang sama seperti ibunya, Vivian. Walaupun Permaisuri Caroline sering menunjukkan rasa tidak selesa terhadap Ross,  anaknya tidak pernah mengeluh.

"Kanda boleh cakap apa sahaja yang kanda mahu.  Dinda takkan pernah percayakan Ross.  Dinda yakin dia mahu merampas takhta Iceland daripada Ice.  Sama seperti ibu dia merampas kanda dari dinda. "

"Enough,  Caroline! kanda tak boleh fokus dalam pencarian Ice dengan masalah terbaru berkaitan Luther Fang. Kalau bukan disebabkan Ross,  kanda tak tahu bagaimana mahu menghadapi semua ni. Dan jangan cakap buruk tentang Vivian. Don't ever!  " King Henry melenting. Wajahnya memerah menahan amarah.

Permaisuri Caroline tersedu.  Dia cemburu dengan Vivian, isteri pertama King Henry. Wanita itu masih memiliki hati King Henry meskipun dia sudah tiada lagi di muka bumi ini.

"Its will always be her,  right? "

"Caroline..."

Permaisuri Caroline mengangkat tangan,  meminta King Henry menghentikan ayat yang ingin diungkapkan oleh raja itu.

"Dinda faham kanda tak pernah cintakan dinda.  Dan perkahwinan kita bukan atas kehendak kanda. Tapi,  dind nak ingatkan kanda yang dinda akan pastikan Ice menjadi raja.  Ross,  dia bukan pure blood seperti Ice.  So please,  Just find my son."

Permaisuri Caroline bangun dari kerusi, meninggalkan King Henry bersendirian. King Henry mengurut dahi. Sekarang,  dia benar-benar merindukan arwah isterinya itu.

Vivian.  I wish you were here with me.


No comments:

Post a Comment

Mirna 9

"Here is the plan. Untuk mengaburkan mata orang ramai di sini, saya akan jadi ayah awak berdua. Kita datang ke sini untuk bercuti selep...