Monday 24 August 2020

Whisper sinopsis




Lovely,  beautiful...powerful? 

Itu mama aku, Hazel. Dia seorang witch yang pakar dalam bidang herbalist. Kalau nak dibandingkan dengan usianya yang muda, mama is superior than any wizard or witch.  One of the talented witch ever known.

More like Merlin?

Yup.  Dan nama mama begitu dikenali oleh ramai makhluk di dunia magis.  Ramai yang percaya talent mama disebabkan kerana mama pure blood. Means nenek dan atuk kedua-duanya merupakan witch. It runs in the family.

Pure Blood.

But not for long. I mean,  bukan kita yang tulis perkara yang akan berlaku pada masa akan datang,  kan?

So suatu hari,  sehari selepas tarikh lahir mama yang ke-21, mama bertemu dengan ayah.  Its love at the first sight. And cue,  ayah bukan witch macam mama.

Ayah is more to....monster. Like King Uther?  Tapi,  itu atuk dengan nenek yang cakap. Aku tak pernah kenal tentang ayah.

Sebab lepas mama preggy lima bulan,  ayah vanish without trace. Or MIA ( Missing in Action).  Atuk kata ayah dah bosan dengan mama and so,  dia lari. Like a monster he is.

But again...itu atuk yang cakap.

Anyway,  macam drama romantis yang klise,  mama dan ayah jatuh cinta, berkahwin walaupun mendapat tentangan dan beberapa bulan kemudian...

Pop!

Aku pun muncul.

And then all hell broke loose.

Sarcastic,  sassy...sexy? 

yup,  that is me.

Oh, my name?

Shhhhh....Its Whisper. And this is my story.



No comments:

Post a Comment

Mirna 9

"Here is the plan. Untuk mengaburkan mata orang ramai di sini, saya akan jadi ayah awak berdua. Kita datang ke sini untuk bercuti selep...